Kirjoittaja Aihe: Ensikertalaisen kysymyksiä.  (Luettu 38006 kertaa)

Poissa Savolainen supersankari

• Vanhempi Hiutale
  • *
Vs: Ensikertalaisen kysmyksiä.
« Vastaus #7 : Keskiviikko, 9. Marraskuuta 2011, 20:10:45 ip »
Hei jou...tulipa tuota hyväksytty leima roottoriin ja sitä olisin miettiny teiltä kokeneemmilta kysyä. Olen kuullut, että ukkoja olisi potkittu pihalle roottorista verenpaineen takia, no itellä ei ole mitään verenpaine ongelmaa. Kotiseurannassa paineet on ollu aina alle 135/80....mutta nyt tuossa lääkärin todistuksessa, jonka hommasin roottoriin näyttää verenpaineeksi 144/89..ja mulla on aina lääkärissä vähän paineet koholla. Elikkä lennänkö mä heti sieltä roottorista korkeanverenpaineen takia, vai onko tämä kaikki vaan hiutalemaista jännitystä.

Poissa Franko

• HOWRY:n jäsen
  • Jo nuorempi villoittaja
  • **
  • is that john wayne, is this me?
« Vastaus #8 : Keskiviikko, 9. Marraskuuta 2011, 22:03:11 ip »
tjaa, jos sulla ei lääkitystä ole siihen ni ei pitäis tulla häikkää.. Mutta toki se on sit toi säkylän lääkäri joka tekee sen viimeisen päätöksen, ja tuohon tietenki vaikuttaa sun ikä ja mihin hommiin olet menossa
Kfor 2001-2002
Unmee 2004
Unifil II 2007
Isaf 2011 - 2012

Poissa -karppa-

• Hippeli
  • **
« Vastaus #9 : Torstai, 10. Marraskuuta 2011, 07:01:02 ap »
Pari kaveria sai meidän roottorissa jännittää aikoinaan tuon korkean verenpaineen vuoksi.

• Vanhempi Hiutale
  • *
« Vastaus #10 : Torstai, 10. Marraskuuta 2011, 15:53:07 ip »
Jou ikää on vähä alle 25v ja huoltoon..ja 3000m/cooperi kunnossa. Mut tuoki on et mikä se on sitte se liian korkea verenpaine onko se karvan verran yli sen 140 mitä pidetään normaalin rajana vai pitääkö se olla heti röyhkeesti yli 160, jota pidetaan jo korkean verenpaineen rajana.Hirvee ressi.

Poissa pietro

• Ylifasse
« Vastaus #11 : Torstai, 10. Marraskuuta 2011, 16:03:19 ip »
Parempi ottaa rennosti, niin verenpaine ei nouse!  ;D
Joka onkimalla elää, se kitumalla kuoloo.

Poissa kimmoke

• howry-kaliffi
  • Megafasse
  • "nojatuolirauhantuhraaja"
« Vastaus #12 : Torstai, 10. Marraskuuta 2011, 18:32:05 ip »
Ainakin muutama vuosi sitten oli tuo alapaine (diastolinen verenpaine) eli jälkimäinen luku seurannassa. Maaginen raja oli 100, josta sai lähteä kotiin.

Osa ihmisistä on ns. "lääkärijännittäjiä" jolloin paine nousee aina mittauksissa. Kiikun kaakun tilanteessa istutettiin vartti yksin huoneessa rauhoittumassa. Tosin nykyisin kaikki voi olla toisin...

Mutta tämänhän jo varmaan tiesitkin.

*- Liesi: Elexrtolux CF 5010, Pyykinpesukone: Siemens Siwamat 6140, Imuri: Volta Rolfy 1030, Jääkaappi: Electrolux, Kaukosäätimen patterit: Varta Super AA made in EU, Herätyskello: Citizen Quarz -*

• Vanhempi Hiutale
  • *
« Vastaus #13 : Torstai, 10. Marraskuuta 2011, 21:02:05 ip »
Itseasiassa en tiennyt....no tämä rauhoitti mieltäni jo huimasti...tosiaan itse kuulun siihen "valkotakkijännittäjiin" mut en mä vielä sataa ole saanut alapaineissa rikki..Mitenkäs muuten. Onko rotaatiossa vielä erillinen lääkärintarkistus vai ojennetaanko siellä vain lääkärisedälle se T-lomake, ja siitä katsotaan esim:että verenpaine on koholla ja sitte sitä aletaan ihmettelemään....? vai mittee??