Kirjoittaja Aihe: Treenausvinkkejä  (Luettu 18503 kertaa)

Poissa teha

  • HOWRY:n jäsen
  • Ylifasse
  • ****
  • Viestejä: 395
Vs: Treenausvinkkejä
« Vastaus #14 : Tiistai, 27. Syyskuuta 2011, 18:35:03 ip »
Toivottavasti kenenkään hiat ei pala..?

Suoraan opetusmateriaalista:

Designin Learning Goals & Training Objectives

Goal: Somewhat vague and overall statement - Päästä rauhanturvahommiin..

Objectives:
   1) Task Statement - What it is that has to be done - Juosta 2300 m
 
   2) Condition Statement - In what circumstances - Säästä/välineistä riippumatta

   3) Standard Statement - Minimum level to be successfull - Cooperin aikaraja 12 minuutissa
Unifil     04/01-10/01
KFOR    10/01-10/02
SRJA    10/04-10/05
EUFOR 12/08-05/09
KFOR    05/09-12/09
EUPOL   06/10-10/11

Poissa vemo87

  • Ihan Hiutale
  • Viestejä: 9
Vs: Treenausvinkkejä
« Vastaus #15 : Maanantai, 9. Tammikuuta 2012, 09:06:18 ap »
Niin pieni tuo cooperin minimi mikä pitää juosta että menee varmasti kaikilla jotka jaksas sen 12min kevyesti hölkätä. No panic:)

Poissa gargaroth

  • howry-kaliffi
  • Fasse
  • ****
  • Viestejä: 139
  • SKJT 110 / MINURCAT II, SKJA 211 / ISAF
Vs: Treenausvinkkejä
« Vastaus #16 : Maanantai, 9. Tammikuuta 2012, 09:33:38 ap »
Niin pieni tuo cooperin minimi mikä pitää juosta että menee varmasti kaikilla jotka jaksas sen 12min kevyesti hölkätä. No panic:)

Näin talvella tosin liukkaus luo mielenkiintoa juoksemiseen ;)
.

Poissa Hapettunut Duracell

  • Ihan Hiutale
  • Viestejä: 2
Vs: Treenausvinkkejä
« Vastaus #17 : Maanantai, 9. Tammikuuta 2012, 09:50:32 ap »
Näin talvella tosin liukkaus luo mielenkiintoa juoksemiseen ;)
kyllä, ja liukastelun esto antaa hyvää treeniä myös keskivartalon syviin lihaksiin ja tasapainolle. Nimim. Nilkkoja säästellen

Poissa pfihlman

  • Ihan Hiutale
  • Viestejä: 1
Vs: Treenausvinkkejä
« Vastaus #18 : Perjantai, 14. Helmikuuta 2014, 20:14:07 ip »
Tällainen löytyi netistä...täytyy varmaan kokeilla.

Jos pitää kahdessa kuukaudessa parantaa VAIN cooper-tulosta mahdollisimman paljon, niin silloin todella kannattaa unohtaa kaikki peruskuntokaudet sun muut oikeaoppiset systeemit. Nää kaksi kuukautta keskitytään vain hapenottokyvyn ja vauhtikestävyyden parantamiseen. Aerobista peruskestävyyttä ei kannata treenata TÄTÄ VARTEN (muussa tapauksessa tietysti kyllä).

Perusperiaatteet:

- juostaan vain joka toinen päivä tai harvemmin, välissä aina lepopäivä jolla varmistetaan palautuminen

- tehdään lyhyitä mutta tehokkaita harjoituksia

Esimerkkiohjelma, tätä voi soveltaa omien tuntemusten mukaan:

MA lepo
TI  Juoksu verryttely n. 10 min. + reippaasti 30-40 min. (syke n. 150)
KE lepo
TO Juoksu verryttely n. 10 min. + vauhtia vaihdellen n. 30 min, syke 140 - 170
PE lepo
LA Juoksu verryttely n. 10 min. + vetoja rennosti kovaa 4-5 x 3 min / kävelypalautus n. 3min., syke vetojen aikana n. 160 - 175
SU jotain KEVYTTÄ palauttavaa liikuntaa

HUOM! Verryttelyt ovat tärkeitä, koska kaikki harjoitukset ovat melko kovatehoisia, eikä kylmiltään kannata lähteä repimään.

HUOM2! Jos treeni alkaa tuntua väkinäiseltä ja raskaalta, pidä 2-3 lepopäivää putkeen. Väsyneenä on ihan turhaa harjoitella.

Puolivälissä ja n. viikko ennen tavoitetta kova harjoitus/testi: 4 x 1000 m / palautus n. 4min., vedot pitää pystyä vetämään n. 4 minuuttiin ja viimeinen hieman alle. Jos tähän pystyy, niin cooperissa menee varmasti 3000 m.


Hyvin perusteltu. Juoksemalla ei ohita luotia, mutta aina voi antaa komman mennä ensin. Tarkoitan, että hyvin kirjoitettu.