Kirjoittaja Aihe: Treenausvinkkejä  (Luettu 18492 kertaa)

Poissa Jaska_v

  • HOWRY:n jäsen
  • Ylifasse
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Fighting for peace is like F____ing for virginity
Treenausvinkkejä
« : Lauantai, 24. Huhtikuuta 2010, 20:14:14 ip »
No Niin Der Alte nyt itseä niskasta kiinni.
Kertomasi aika 1,5 vkoa ei ole vielä peli menetetty. Cooper on "juoksutesti" siinä mielessä, että se pitää "osata" juosta.
Tarkoitan tällä sitä, että sinun pitää tietää oma kroppasi ja miten se juoksu etenee nykyisellä kunnollasi.
Lähdetkö kovaa alussa ja loput ins allah vai miten jaksottaa.
Muutama intervalliharjoitus tässä vielä ja muutama vauhtikestävyys vetoja esim. 400m reipasta kävelyä 200m kovaa vetoa toistoja joku 3-5. rentoa lenkkiä pari. pari viimeistä päivää palauttelua rentoa sellaista.

Ennen cooperia lämmittely ja 30 min ennen suoritusta n 150m kova veto hapot pois.
Säkylässä on alamäki juosta mutkat suoriksi. sen kuuluisan "jäniksen" saat eteen niin ei vastatuuli haittaa.
Olen varma että pääset sen läpi ja vielä takaraivossa se kuinka kovasti haluat lähteä.
Jo se että näin julkisesti kerrot nykyisestä tilastasi (kunto) kertoo , että potkua löytyy.. 8)
Sellainen tuote kun siripiri hedelmäsokeri antaa potkua lyhytkestoiseen suoritukseen (vink vink)
Luotat vaan itseesi kyllä se menee..TSEMPPIÄ 8)
D.I.Y
”Hän on ammatiltaan sotilas Hän aina taistelee."
UNDOF 4/86 - 8/87
UNDOF 12/90–12/91
UNPROFOR 4/92–10/92
UNIFIL 2/94–12/94
IFOR/SFOR 8/96-8/97
KFOR/NSE 8/99–10/00
ISAF/SOAF 8/02-4/03
ISAF/SOPA 7/04-4/05
EUBG/GBG 5/06-6/07
EUBG/NBG 7/07- 6/08

Poissa jmarjaka

  • Hippeli
  • **
  • Viestejä: 73
  • jos mokaat mokaa kunnolla
Treenausvinkkejä
« Vastaus #1 : Sunnuntai, 25. Huhtikuuta 2010, 10:32:27 ap »
Itelläni oli sama juttu ettei paljon tullut treenattuu juoksuu,mutta samanlaisen treenin vedin mitä jaska tossa kirjoitti, tiukkaa teki mut läpi meni, asenteestakin on paljon kiinni ei muuta kun loppuun apinan raivo päälle ja verenmaku suuhun niin läpi menee tsemppiä,

Poissa M1cc1

  • Vanhempi Hiutale
  • *
  • Viestejä: 18
Treenausvinkkejä
« Vastaus #2 : Keskiviikko, 4. Elokuuta 2010, 20:00:21 ip »
Tällainen löytyi netistä...täytyy varmaan kokeilla.

Jos pitää kahdessa kuukaudessa parantaa VAIN cooper-tulosta mahdollisimman paljon, niin silloin todella kannattaa unohtaa kaikki peruskuntokaudet sun muut oikeaoppiset systeemit. Nää kaksi kuukautta keskitytään vain hapenottokyvyn ja vauhtikestävyyden parantamiseen. Aerobista peruskestävyyttä ei kannata treenata TÄTÄ VARTEN (muussa tapauksessa tietysti kyllä).

Perusperiaatteet:

- juostaan vain joka toinen päivä tai harvemmin, välissä aina lepopäivä jolla varmistetaan palautuminen

- tehdään lyhyitä mutta tehokkaita harjoituksia

Esimerkkiohjelma, tätä voi soveltaa omien tuntemusten mukaan:

MA lepo
TI  Juoksu verryttely n. 10 min. + reippaasti 30-40 min. (syke n. 150)
KE lepo
TO Juoksu verryttely n. 10 min. + vauhtia vaihdellen n. 30 min, syke 140 - 170
PE lepo
LA Juoksu verryttely n. 10 min. + vetoja rennosti kovaa 4-5 x 3 min / kävelypalautus n. 3min., syke vetojen aikana n. 160 - 175
SU jotain KEVYTTÄ palauttavaa liikuntaa

HUOM! Verryttelyt ovat tärkeitä, koska kaikki harjoitukset ovat melko kovatehoisia, eikä kylmiltään kannata lähteä repimään.

HUOM2! Jos treeni alkaa tuntua väkinäiseltä ja raskaalta, pidä 2-3 lepopäivää putkeen. Väsyneenä on ihan turhaa harjoitella.

Puolivälissä ja n. viikko ennen tavoitetta kova harjoitus/testi: 4 x 1000 m / palautus n. 4min., vedot pitää pystyä vetämään n. 4 minuuttiin ja viimeinen hieman alle. Jos tähän pystyy, niin cooperissa menee varmasti 3000 m.

Poissa pietro

  • HOWRY:n jäsen
  • Ylifasse
  • ****
  • Viestejä: 419
Treenausvinkkejä
« Vastaus #3 : Keskiviikko, 4. Elokuuta 2010, 22:39:45 ip »
Löytyykös lihaskuntotestin kokeiden tulosten parantamiseen vastaavaa, esim. punnerrusten ja vatsalihasten osalta?  ???
Joka onkimalla elää, se kitumalla kuoloo.

Poissa kimmoke

  • howry-kaliffi
  • Megafasse
  • ****
  • Viestejä: 1359
  • "nojatuolirauhantuhraaja"
Treenausvinkkejä
« Vastaus #4 : Keskiviikko, 4. Elokuuta 2010, 23:14:14 ip »
Lainaus käyttäjältä: M1cc1
Tällainen löytyi netistä...täytyy varmaan kokeilla...
Toimii, jopa n.10 juoksukerran eli tuossa kolmen viikon kohdalla paukkuu kriittinen karsintaraja 2300m rikki kevyesti. Olen joskus nostanut juoksukuntoa muutaman kerran ihan vastaavalla rytmillä.

p.s. enäähän ei tarvitse treenailla varuilta, kun Kosovokin loppuu ja seuraava "iso" rotaatio on vasta ensi vuonna ...?
*- Liesi: Elexrtolux CF 5010, Pyykinpesukone: Siemens Siwamat 6140, Imuri: Volta Rolfy 1030, Jääkaappi: Electrolux, Kaukosäätimen patterit: Varta Super AA made in EU, Herätyskello: Citizen Quarz -*

Poissa gargaroth

  • howry-kaliffi
  • Fasse
  • ****
  • Viestejä: 139
  • SKJT 110 / MINURCAT II, SKJA 211 / ISAF
Treenausvinkkejä
« Vastaus #5 : Keskiviikko, 11. Elokuuta 2010, 13:19:49 ip »
Löytyykös lihaskuntotestin kokeiden tulosten parantamiseen vastaavaa, esim. punnerrusten ja vatsalihasten osalta?  ???
http://hundredpushups.com/
.

Poissa M1cc1

  • Vanhempi Hiutale
  • *
  • Viestejä: 18
Treenausvinkkejä
« Vastaus #6 : Tiistai, 24. Elokuuta 2010, 20:51:45 ip »
Löytyykös lihaskuntotestin kokeiden tulosten parantamiseen vastaavaa, esim. punnerrusten ja vatsalihasten osalta?  ???

Oliskos noista jotain apua?


Osa I
http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ

Osa II
http://www.youtube.com/watch?v=zm_Nfts7DN4

Osa III
http://www.youtube.com/watch?v=l4BMt2ebb0Y


Jos ei linkit toimi niin mene videon päälle ja klikkaa oikenpuoleista painiketta hiirestä, jolloin valintana on: katso video youtubesta...