Kirjoittaja Aihe: Kielitutkinto  (Luettu 51988 kertaa)

ahmattila

• Vieras
Re: Kielitutkinto
« Vastaus #14 : Perjantai, 24. Syyskuuta 2004, 14:41:23 ip »
Ok - itselläni sattuu näille koepäiville force major eli jää hakuhommat sikseen... kohta varmaan täytyy käydä Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisessä suorittamassa kolmepäiväinen 1000 €:n ergometria ja kuntokoe kun cooperin testi on niin työläs järjestää.  >:(

Niin ja sekään ei tietysti koskisi kerppoja niinkuin ei fyysiset vaatimukset muutenkaan...
« Viimeksi muokattu: Perjantai, 24. Syyskuuta 2004, 14:46:20 ip kirjoittanut Xlan »

Poissa jli

• HOWRY:n jäsen
  • Messiasfasse
  • Ny ei vituta enään yhtään!
« Vastaus #15 : Perjantai, 24. Syyskuuta 2004, 15:11:58 ip »

Niin ja sekään ei tietysti koskisi kerppoja niinkuin ei fyysiset vaatimukset muutenkaan...

Ai ei koske vai???
Olen käsittänyt että koskee kaikkia jääkäristä - Kommaan.
Janne

Poissa pietro

• Ylifasse
« Vastaus #16 : Perjantai, 24. Syyskuuta 2004, 17:57:44 ip »
Ok - itselläni sattuu näille koepäiville force major eli jää hakuhommat sikseen... kohta varmaan täytyy käydä Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisessä suorittamassa kolmepäiväinen 1000 €:n ergometria ja kuntokoe kun cooperin testi on niin työläs järjestää.  >:(
Eipä se Cooperin testi liene työläs järjestää, mutta se että sen reputtaa yllättävän suuri osa tuottaa kyllä varmasti Niksulassa lisää töitä.

Luulenpa, että jos joku "luotettava" taso yleisesti järjestäisi Cooperin niin Niksulassa harkittaisiin senkin vaatimista todistetusti ja etukäteen... (paitsi että kunto voi heiketä aika paljon nopeammin ja enemmän kuin kielitaito).  :P
Joka onkimalla elää, se kitumalla kuoloo.

ahmattila

• Vieras
« Vastaus #17 : Maanantai, 27. Syyskuuta 2004, 11:35:34 ap »

Ai ei koske vai???
Olen käsittänyt että koskee kaikkia jääkäristä - Kommaan.

Oliko tuo kommentti vitsi?  ;D

Poissa Hämis36

• FOM
  • Global Moderator
  • Messiasfasse
  • UNIFIL/9-36 08/92-08/93
« Vastaus #18 : Perjantai, 31. Joulukuuta 2004, 16:32:48 ip »
Kolibri kirjoitti:
Tänään tuli postiluukusta tuo marraskuussa suoritettu YKI ja hämmästys oli suuri, keskitaso on siis suoritettu Undecided Undecided

tämä ihmettely johtuu siis puhtaasti siitä räikeästä erosta, joka oli ennen tutkintoa luovutettujen tutkinnon testikappaleiden ja varsinaisen tutkinnon välillä. Nuita testikappaleita silmäillessäni ajattelin että: helppo nakki, mutta varsinainen testi ei ollut kyllä mitään sukua noille papereille....sen verran vaikea oli.

Esimerkkinä voisin mainita tehtävän, jossa mainittiin afro-amerikkalaisen väestönosan vaikutuksesta tietokonekulttuuriin (tai jotakin sinne päin... Shocked Shocked)

Tänään oli Ramstaini myös maininnut "nettikolumnissaan" että myös aliupseereille on mahdollisesti tulossa pakolliseksi tuo testi.

Miten on porukka saanut arvosanoja noista testeistä ja mielipidettä vaikeustasosta ja siitä, kuinka hyvin vastaavat käytännön kielitaidollisia vaatimuksia.

Olisi myös kiva tietää kuinka moni au tai miehistön jäsen on jo käynyt suorittamassa ikäänkuin extrana tuon tutkinnon??? Cheesy Cheesy Cheesy

Poissa Hämis36

• FOM
  • Global Moderator
  • Messiasfasse
  • UNIFIL/9-36 08/92-08/93
« Vastaus #19 : Perjantai, 31. Joulukuuta 2004, 16:33:41 ip »
Tango kirjoitti:
Olen suorittanut tuon tutkinnon ns. "supana" vuonna -96. Keskitaso arvosanalla 5/5. Jaa niin, olen kessunretale.

Poissa satamatorni

• Ylifasse
  • Alman! Omega! HuVi Sauna! Ja tietty Camp Ville
    • HuVi-tiimi
« Vastaus #20 : Lauantai, 1. Tammikuuta 2005, 18:12:03 ip »
Mä kävin kokeen syksyllä -02.
Kun aamupäivän jälkeen oli tunnin tauko meinasin tehdä saman ku yks mukana ollut toimiupseeri. Hän siinä tupakoidessamme sanoi että verrattuna siihen mihin  kurssillaan oli päässyt tutustumaan., eli aikaisempien vuosien vastaavanlaisiin, niin taso vaatimus oli noussut.
Hän veti vielä toisen röökin ja sit sanoi että taitaa ylennys siirtyä vuodella, moikkas ja lähti asemaa kohden. Itsekin mietin että voi pr... mitä tekis, tuntui nääs niin saamarin vaikealta se koe. Päätin kuitenkin jäädä ja läpi meni.

Nyt kun on poset niin kansainvälisiä että, olis ihan tervettä että jos ei kaikki aliupseerit niin ainakin joukkueen varajojot vaadittaisiin käymään koe.

Niin ja ei haittais vaikka kaikki kävisivät sen.

Nähtyäni Pisan kaltevan tornin olin valmis lähtemaan suoraan kotiin.